Cronica concert Kistvaen, Hteththemeth, False Reality, Tanin @Pub S4

Seara de 17 octombrie a fost una cu totul speciala in Bacau, si nu numai pentru faptul ca a avut locul “Balul bobocilor” la liceul nostru. O parte au fost acolo, o parte au fost in Pub S4, unde a avut loc lansarea albumului “Desolate Ways” al trupei bucurestene Kistvaen, concertand alaturi de Hteththemeth, False Reality si Tanin.

Concertul a inceput pe la ora 21:30. Trupa care a facut incalzirea a fost Tanin. Are doar trei saptamani de activitate si deja este in turneu prin tara. Minunat, nu? Melodicitatea death metalului lor a starnit pe deplin atentia publicului, dar nu numai muzica lor ci si bassista, Alina. Se mai auzea cate unul prin pub strigand: “baa, e o bassista, ce smecheeer!!!”, starnind hazul unora.

Dupa scurt timp au urcat pe scena cei de la False Reality. Alt melodic death metal, alt sound, alta atmosfera, alte… sa nu exageram! Tipetele solistului au fost suficiente pentru a-ti ridica parul de pe maini, picioare si cap (headbang). Distorsiile si tobele ofereau pieselor brutalitatea necesara pentru a-ti capta atentia in caz de intorceai capul, pe langa ambientul clapelor care completa brutalitatea cu melodicitatea, facand o atmosfera falsa, dar reala.

afiskistvaen

De la ora 23:00 au urcat pe scena cei de la Hteththemeth. Hey, voi! Da, voi, cei cu numele ciudat! Fratilor, ce-i cu muzica voastra? Ce mancati la micul dejun? Nici nu vreau sa ma gandesc daca abordati genul de “unhuman music”. Voi nu sunteti deloc umani!! Dupa intro-ul creepy de la “They will not believe what I will say”, in care solistul Lao a intrat pe scena cu o casca cu coarne si ochelari frumosi, iar apoi ne-a bagat intr-o transa dupa miscarile lui scenice impresionante si rasetele lui malefice. Eu unul am ramas hipnotizat. La mijlocul recitalului, Lao a luat o inima de plus, a facut-o ferfenita pe scena si a scos din ea un cutit foarte frumos, greu, in stil gotic, de care se folosea pentru a baga publicul si mai mult intr-o lume non-umana. Cum spuneam, eram parca hipnotizat… Cateva clipe mai tarziu am vazut cum coboara de pe scena. “Asta a fost tot?” Non-umanilor ce sunteti!

Dupa vreo 30 minute si-au facut aparitia pe scena cei de la Kistvaen. Alti indivizi care te baga, de data asta, intr-o transa depresiva, in care nu-ti vine sa faci altceva in afara de headbang si tipat. Efectiv, Stege parca era posedat dupa modul cum tipa. Tipetele lui erau de-a dreptul disperate, depresive,rasunaru in tot pub-ul peste distorsiile reci si dure si peste tobele agresive. Au cantat cu putin peste o ora, cantand mai multe piese de pe albumul cald “Desolate Ways”.

Dupa concerte, membrii trupelor au dat autografe, au facut poze cu sustinatorii/fanii, au vorbit cu ei, toata lumea era binedispusa. Acesta cu siguranta a fost concertul lunii octombrie, atmosfera a fost de-a dreptul infernal de “dezolanta”.

Articol scris de Alin Avasilcai.

FacebookTumblr

You may also like...