Cronica concert God @Pub S4 – “Dacii s-au intors!”

Data de 30 ianuarie a fost un portal spre trecutul nostru, deoarece “dacii” de la trupa God (Iasi) au trecut Bistrita cu uneltele lor muzicale si ne-au oferit o seara de neuitat, un adevarat dezmat in Pub S4. Concertul a inceput in jur de ora 22:30 iar in deschidere au cantat trupele Era Divina si Driftwood.

Era Divina este o trupa noua de metal simfonic din Suceava. Mai precis, Radauti. Si mai precis, Terra. Au cantat vreo 10 piese destul de incitante. Publicul a strigat “Bis-bis” iar « Jocul ielelor » a fost recantata, in cele din urma. Au fost si compozitii proprii dar si cover-uri. Prestatia lor a fost una ok, de luat in considerare avand in vedere ca sunt primele concerte. Mi-as fi dorit sa vad mai multa miscare scenica insa muzica lor a compensat. Trupa aceasta parca e una “din lumea basmelor”. Nu stiu de ce am impresia asta, dar pe toata durata concertului lor m-am gandit ca muzica lor (instrumental & voce) se potrivesc de minune unor aventuri fantastice, gasite prin basme. :))

10966854_383807111802052_1441966004_n

A doua trupa a fost cea bacauana, Driftwood. Ei bine, ei au spart gheata mai spre sfarsit – mai ales cu cover-ul “I like to move it, move it” – insa Raluca (voce) a fost plina de energie si a creat atmosfera inca de la prima piesa, ceea ce mi-a placut foarte mult. La fel ca trupa precedenta, au cantat atat cover-uri cat si compozitii proprii. Bine, daca e sa o luam asa, si God au cantat cover-uri (vezi mai jos), ca headlineri, trupa de 20 de ani. Mai multa miscarea scenica putea fi si din partea instrumentistilor dar nu e problema, Raluca a compensat totul, facand un spectacol deosebit.

10965392_383807055135391_1786744721_n

Ei bine, cu cateva minute dupa miezul noptii, a venir randul “dacilor” sa ne prezinte putina istorie, putine elemente din viata dacilor. Nu degeaba le spun “daci”, ei chiar aratau ca niste daci. Aveau costume traditionale din piele, ii si opinci. Au venit pe scena cu steagul cu cap de lup si cu sabii si un adevarat strigat « Heeeei ». Au inceput  cu noutati, doua piesa ce vor fi lansate anul acesta, odata cu noul album God. Ba chiar au cantat in premiera o piesa; a sunat excelent, atatea elemente folclorice, uimitor! Evident, au fost multe treceri prin discografia God trecut prezent, asa cum era si normal. Astfel, au fost cantate piesele “Legea pamantului”, “From the moldavian ecclesiastic throne”, “Greuceanul”, “Diabolus in musica”, “Tribes Of The Frightening Forests”, „Here comes the night…”. Ca tot am pomenit si de cover-uri (vezi mai sus, in caz de citesti printre randuri), God au incheiat seara cu „Au innebunit salcamii” (Tudor Gheorghe). Pe tot parcursul concertului s-au incins hore, chiar foarte frumoase, mosh-pit-uri si toata lumea s-a simtit bine, in felul sau.

10944070_383806941802069_1848799518_n

10955978_383806945135402_1055884394_n

10968222_383806935135403_2144014476_n